Jak pozyskać klientów na Facebooku
Marketing

Jak pozyskać klientów na Facebooku

Facebook od wielu lat jest najpopularniejszym i najczęściej używanym portalem społecznościowym na całym świecie. Aktywnie posługują się nim mieszkańcy niemalże wszystkich krajów. Polacy też oczywiście to robią i bardzo chwalą sobie możliwość szybkiego kontaktu ze znajomymi. Początkowo Facebook służył ludziom głównie do tego celu. Pozwalał na przesyłanie wiadomości do znajomych i rodziny oraz dzielenie się sytuacjami z osobistego życia. Na ten moment jest jednym ze skuteczniejszych narzędzi marketingowych. Firmy z jego pomocą mogą pozyskać dla siebie rzeczywistych klientów. To tania i niesamowicie skuteczna metoda. Jak pozyskać klientów na Facebooku?

Jak pozyskać klientów na Facebooku?

Jak pozyskać klientów na FacebookuTeoretycznie zasady działania tego narzędzia są bardzo proste. Wystarczy utworzyć stronę firmową na Facebooku i zacząć ją aktywnie prowadzić. Starać się pozyskiwać dla niej nowych odbiorców i regularnie informować ich o zmianach zachodzących w przedsiębiorstwie. Czasem jednak i to nie wystarcza. Kont firmowych na tym najpopularniejszym serwisie społecznościowym jest tak wiele, że każde nowe od razu się wśród nich gubi i potrzebuje wiele czasu na to, by dotrzeć chociażby do kilku użytkowników. Czas to jednak pieniądz. Żaden przedsiębiorca nie może sobie pozwolić na wieloletni rozwój kanału – idąc tą drogą, zanim się go wypromuje, firma najprawdopodobniej upadnie i zostanie pokonana przez działalności, które znacznie lepiej wykorzystują możliwości Facebooka. Portal ten przygotował bowiem dla przedsiębiorców wiele wspaniałych narzędzi. Jednym z tych najatrakcyjniejszych i najbardziej przydatnych jest reklama behawioralna.

Reklama behawioralna

Na czym ona polega? Pozwala na dotarcie do konkretnej grupy docelowej. Przedsiębiorca sam ją najpierw określa, by potem wyświetlać swoją reklamę wyłącznie tym użytkownikom, którzy rzeczywiście mogą być nią zainteresowani albo tym, co ona prezentuje. Warto zaprezentować to działanie na jakimś przykładzie. Butik zajmujący się sprzedażą ubrań dla kobiet raczej nie potrzebuje promować się wśród mężczyzn czy dzieci. Jeżeli w jego ofercie występują bardzo klasyczne, eleganckie kroje ubrań – marynarki, żakiety, oficjalne komplety i ogólnie rzecz biorąc rzeczy wykonane z dobrych gatunkowo materiałów – najprawdopodobniej nie będą one interesujące dla nastolatek czy starszych już kobiet. Grupą docelową dla takiego marketu okażą się panie w przedziale wiekowym od 25 do 50 lat. Tak zwane kobiety sukcesu, pracujące w korporacjach i większych firmach. Idealne określenie grupy docelowej to klucz do sukcesu. Trzeba ją koniecznie ustalić, aby móc w ogóle skorzystać z reklamy behawioralnej.

Marketingowe narzędzia Facebooka

Marketingowe narzędzia Facebooka stanowią obecnie ogromną grupę różnorodnych rozwiązań – wśród nich oprócz marketingu behawioralnego występuje jeszcze m.in. remarketing oraz custom i lookalike audience. Mimo iż niektórzy przedsiębiorcy w jednym czasie korzystają z tych wszystkich systemów, na samym początku lepiej skupić się na jednym – dokładnie poznać jego możliwości i nauczyć się je w stu procentach wykorzystywać. Na pozostałe narzędzia marketingowe przyjdzie jeszcze czas.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *